Cyberbrotten ökar våldsamt under den pågående corona-pandemin. Bara i Sverige beräknas det kosta företagen mer än 20 miljarder kronor under 2020. Vi på Cyberty vill vara en del av lösningen. Därför känns det otroligt kul att vi nu inleder ett samarbete med Hydro66 för att skydda deras kunder mot cyberhot.

Sedan spridningen av Covid-19 tog fart rapporterar FBI att cyberbrotten har ökat med hela 300 procent. I genomsnitt drabbar 43 procent av dessa attacker små och medelstora företag, som varken har ekonomin eller kompetensen att skydda sig själva.Konsekvenserna kan dessutom vara ödesdigra för de som drabbas. Enligt Microsoft så tvingas över 60 procent av SMF som utsätts för större angrepp att lägga ner verksamheten inom 6 månader.Häpnadsväckande och skrämmande siffror som pekar på något viktigt: företag i alla storlekar måste ta cyberhoten på allvar. Ingen går säker utan rätt skydd.

– Om ett globalt techbolag som Twitter är sårbart för attacker så är alla det, säger Albert Altman, som är teknikchef på Cyberty.

På Cyberty är cybersäkerhet både vår passion och vår expertis. Vi vill vara en del av lösningen och är därför extra glada över att idag berätta att vi inleder ett samarbete med det välrenommerade teamet på Hydro66, som jobbar med molnbaserad infrastruktur genom deras datacenter. Tillsammans ska vi bekämpa cyberhoten genom att skydda deras kunder. Vi kommer till exempel hjälpa Hydro66 med säkerhetsarkitektur, penetrationstester och riskbedömning.

– Det här är verkligen en stor milstolpe för oss. Vi har väldigt stor respekt för Hydro66 och ser fram emot att kombinera vår expertis inom cybersäkerhet med deras unika passion för gröna och tillförlitliga datacenter, fortsätter Albert.

– Cyberty är ett snabbväxande företag med smarta lösningar som kan hjälpa oss se till att våra kunder alltid är skyddade mot cyberangrepp, säger Hydro66:s teknikchef Christian Keet i ett pressmeddelande.

Vi är glada över att ha förtjänat deras förtroende och ser fram emot att möta de här utmaningarna tillsammans.

”Hydro66 och Cyberty inleder partnerskap” https://www.mynewsdesk.com/se/hydro66/pressreleases/hydro66-och-cyberty-inleder-partnerskap-3032663

”FBI sees cybercrime reports increase fourfold during COVID-19 outbreak” https://www.engadget.com/fbi-cybercrime-complaints-increase-fourfold-covid-19-091946793.html

”Sveriges motståndskraft mot cyberhot” https://kryptera.se/sveriges-motstandskraft-mot-cyberhot/

”What small businesses need to know about cybersecurity” https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/business-insights-ideas/resources/cybersecurity-small-business?SilentAuth=1&wa=wsignin1.0